Tipy na výlet v okolí Kyjova

Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova

Délka: 19 km (při použití autobusu z Kameňáku)
          26 km (pěšky až do Kyjova)
Nejvyšší bod: cca 500 m.n m.
Projdeme centrální část Chřibů, budeme obdivovat mohutný hrad Buchlov a kochat se krásnými výhledy z "Kazatelny" a dalších míst.
Ráno vyjedeme směr Staré hutě. Lze použít autobus do Střílek, který jezdí v 9.10 hod. Ve Střílkách se ale čeká hodinu na další spoj, takže je to na dlouho. Čas lze ale využít na prohlídku barokního stříleckého hřbitova, což je památka evropského významu, a pak pokračovat dalším spojem na Staré hutě. Pokud se vám nechce čekat, je nejlépe použít taxi. Ubytovaní v našem penzionu mají dopravu po domluvě zdarma.
Staré hutě jsou krásná chřibská vesnička a je zde opravdu kouzelná příroda. Vydáme se po zelené značce a cca po 1 km odbočíme na žlutou směr Buchlovský kámen. Zde narazíme na červenou a dáme se doprava směr statek Zikmundov, Buchlov. Cca po hodině chůze jsme pod hradem Buchlov. U parkoviště je dobrá hospůdka "U špalka", tak tam jedno zasyčí. Pokochejte se hradem a výhledy na Uh. Hradiště v údolí a pokračujte po červené lesem z kopce. Překonáme silnici E50 a po chvíli se napojíme na asfaltovou lesní cestu kolem "Holého kopce." Červenou neopouštíme. Po delší asfaltové tůře konečně červená značka pokračuje po příjemné lesní cestě. Za rozcestníkem "Pod ocáskem" buďte obezřetní a sledujte odbočení červené značko doprava do lesa. Není  to moc dobře vidět a široká lesní cesta vedoucí rovně láká k tomu, abyste po ní pokračovali. Ale byla by škoda odbočku minout, protože byste nedošli na pěkný pískovcový útvar zvaný "kazatelna", odkud je krásný pohled na Chřiby, koryčanskou přehradu a hrad Cimburk. Od kazatelny vede červená značka kolem pískovcové skály "Kozel". Po chvíli jste na parkovišti "U křížku" a pokračujete směr "Moravanské louky" až na Zavadilku. Odtud vede zelená značka na "Kameňák", kde je autobusová zastávka. Pokud jdete v sobotu nebo v neděli, jede odtud autobus v 17.15 hod.až do Kyjova. V jiné dny musíte počítat ještě s cca 3 km do Čeložnic po zelené a z Čeložnic dále 5 km po žluté do Kyjova.
Výlet je nejkrásnější v půlce října, kdy barvící se chřibské lesy a zahrady a vinice v podchřibí nemají konkurenci.
Krásný výlet, ni ?

Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova Ze Starých hutí přes hrad Buchlov do Kyjova