Tipy na výlet v okolí Kyjova

Když táhnete vozík s dítětem III

Délka: 45 km
Převýšení: 210 m
Max. nadm. výška: 232 m n.m.
Doba jízdy: 3,5 hod.
Povrch: asfaltové cyklostezky
Profil: rovinatý

Projedeme se v rovinaté krajině, která je ale zajímavá a členitá, část vede voňavým borovým lesem.
Z Kyjova se vydáme po Mutěnické cyklostezce. Dojedeme do Svatobořic, zde mineme hospodu po pravé straně a po cca 100m z cyklostezky odbočíme doleva po místní komunikaci. Přijedeme k Ekodvoru (vpravo)a zde začíná další cyklostezka, která nás pohodlně dovede až k Milotickému zámku. Stojí za prohlídku, s dětmi alespoň zámecká zahrada. Před zámkem se dáme po silnici doprava a podle značení cyklotrasy "Moravská vinná" pojedeme Miloticemi a na křižovatce odbočíme doleva na Vacenovice. Před Vacenovicemi odbočíme u sudu u silnice k vinným sklepům "Žlébky". Projedeme kolem nich a necháme se již vést cyklostezkou "Podluží", která nás vede směrem na "Růdník". Tam se pasou ovečky, koníci a někdy koňáci mají i otevřenou hospodu. Ale moc na to nespoléhejte. Pokračujte stále po asfaltové cestě směrem do lesa. Značení cyklostezky se Vás bude snažit odklonit z asfaltky doprava na písčitou cestu, to ale ignorujte !! Jeďte po asfaltce do borového lesa a až přijedete na lesní křižovatku "T", dejte se doleva. Je to krásná projížďka voňavým lesem. Dojedete k místu zvanému "Litner" a zde kolem fabriky na výrobu betonové krytiny přijedete na cestu, která Vás dovede až do Bzence. Cestou si všimněte naučných cedulí. Projíždíte pásmem vátých písků, tzv. Moravské sahary.
Ve Bzenci najeďte na cyklostezku vedoucí podél silnice a té se stále držte. Vyvede vás kolem benzinové pumpy z obce a pokračuje dále až do Vracova. Tam narazíte opět na značení "Moravská vinná" a kolem koupaliště pojedete dále až do Skoronic. Přijedete k hlavní cestě. Po pravé ruce máte železniční přejezd. Značené cyklotrasy jsou doprava i doleva. Doporučuji odbočit doleva, protože pojedete více méně mimo frekventované komunikace. Po odbočení jeďte po místní silnici obcí až k 1. odbočce doprava. Tou se dejte. Projedete kolem hřiště (vpravo) a napojíte se přímo na cyklostezku "Moravská vinná", která Vás povede příjemnou krajinou. Projedete pod železniční tratí a začnete stoupat k vinohradům. Je to trochu kopec, ale nahoře jsou pěkné výhledy do kraje a do Kyjova už potom frčíte pouze s kopce. Ale opatrně. Silnička je úzká, klikatá a občas tady projede auto. Nezapomeňte, že máte za sebou vozík s největším pokladem.
Podle značení snadno projedete Kyjovem a hurá na naši oblíbenou zahrádku "U Kulky". Wink