Tipy na výlet v okolí Kyjova

Studeným žlebem na Střílecký hrad

Délka: 1. varianta 18 km
             2. varianta 27 km
Nejvyšší bod: 551 m.n.m.
Lesní cesty, louky, asfaltové silničky.
Projdeme se kouzelnými Střílkami a kolem pramenů říčky Litávky vystoupáme na jeden z chřibských hřbetů, navštívíme zříceninu Stříleckého hradu a kouzelnou krajinou sejdeme do Koryčan.
Ráno si pomůžeme autobusem z Kyjova do Střílek. Odjezd z Kyjova je v 9.10 hod a cesta trvá cca 34 min. Ve Střílkách vystoupíme a vydáme se ke kostelu, kde je východisko turistických cest. Nemůžeme minout pozoruhodný barokní hřbitov, který je památkou evropského významu. Po prohlídce se vydáme po zelené značce směr Zástřizly, ranč Vlčák. V tomto úseku musíme překonat kolmo frakventovanou silnici E50, tak opatrně. Pak už nerušeně stoupáme až k rozcestí, na kterém se dáme ostře doprava po modré značce směr Koryčany. Cesta je zde asfaltová. Po levé straně, zhruba v polovině trasy, uvidíte v dálce mohutný hrad Buchlov. Po 4 km dorazíme k velmi pěknému motorestu "Samota", kde je dobré poobědvat. Ještě před motorestem je po levé straně věž vysílače a v pravo v lese uvidíte pěkný pískovcový útvar. Běžte se tam podívat. Jsou odtud krásné výhledy do údolí a je také vidět rozhledna na Brdu - nejvyšším kopci Chřibů. Po obědě pokračujte po nové dřevěné visuté lávce přes silnici E50. Modrá značka zde pokračuje do lesa ke Stříleckému hradu. Pokud chcete uvidět zbytky kdysi mohutného strážního hradu, udělejte dle značení cca 300 m dlouhou odbočku ze značené cesty. Stojí to za to, už k vůli krásným výhledům. Po prohlídce se vraťte na modrou značku a po té se dostanete do Koryčan. Vyjdete u úpravny pitné vody a hned u silnice je autobusová zastávka, ze které jede v 15.04 hod. autobus do Kyjova.
Pokud to nestihnete nebo pokud vám nestačí 18 km chůze, pokračujte dále po modré přes městečko a na náměstí se vydáte podle turistického značení po žluté značce směr Zavadilka. Odtud dále po zelené do Čeložnic a pak zase po žluté až do Kyjova. A to je už pěkný výlet. V Kyjově budete mít v nohách cca 27 km.
Doporučuji tuto trasu v polovině října, kdy jsou nádherně zbarveny chřibské lesy a zahrady, sady a aleje pod nimi.
Turistům zdar.
Kulka

Studeným žlebem na Střílecký hrad Studeným žlebem na Střílecký hrad Studeným žlebem na Střílecký hrad Studeným žlebem na Střílecký hrad Studeným žlebem na Střílecký hrad Studeným žlebem na Střílecký hrad Studeným žlebem na Střílecký hrad Studeným žlebem na Střílecký hrad Studeným žlebem na Střílecký hrad Studeným žlebem na Střílecký hrad Studeným žlebem na Střílecký hrad