Tipy na výlet v okolí Kyjova

"Kulkova Mutěnická"

Délka: 57 km
Čistá doba jízdy: 3 hodiny průměrnou rychlostí 19 km/hod.
Celková doba jízdy (pohodově): 5 hodin
Převýšení: 526 m
Max. nadmořská výška: 285 m.n. m.
Povrch: Pěkné asfaltové silničky, kousek nezpevněná cesta lesem.
Profil tratě: zvlněný
Nejlepší období pro jízdu: polovina dubna, kdy kvetou třešně
                                    červen, nejlépe když fouká a po lánech se šíří vlny v obilí, jako v moři

Pojeďte se projet krásnou zvlněnou zemědělskou krajinou, kde se střídají vinohrady s třešňovými a višňovými sady, rybníky s akátovými lesy a to vše provází nádherné výhledy do malebného kraje. Tomuto kraji se říká Moravské Toskánsko.
   Začneme v Kyjově, kde jinde než na naší zahrádce. Po Mutěnické cyklostezce pojedeme do Svatobořic a zde odbočíme u Elektrosvitu do leva do Milotic. Z Milotic se vydáme kolem obecní hospody a dle místního značení do kopce na "Náklo". Zde je krásný výhled do krajiny, jak na Chřiby, tak na Bílé Karpaty a na jihozápad na Pálavu. Okolí Nákla je i zajímavou a do dnes ještě neprobádanou archeologickou lokalitou. Pojednává o tom několik informačních tabulí. My se dáme doprava po cestě vedoucí po hřebeni,kolem kamenného knížete Sáma a dřevěné zvoničky a za krátko narazíme na značenou cyklostezku č.412. Po té sjedeme do Dubňan. Zde se napojíme opět na vinařskou stezku "Mutěnická" a pojedeme po silnici až na hráz pěkného Jarohněvického rybníka. Doporučuji jet po panelové cestě, která odbočuje z asfaltové silnice doprava a vede částečně kolem Jarohněvického rybníka  do lesa.Je to chvíli po žluté turistické značce. Z panelové cesty odbočuje po chvíli žlutá turistická značka doleva. Po žluté dále nejeďte. Panelovka přejde na novou asfaltovou cestu a po chvíli a ostrém odbočení do leva se dostanama opět na pěknou asfaltečku. Ta nás vede do mírného kopečka  a vyvede nás mezi krásné staré vinohrady na jedné straně a pole na straně druhé. Jsou zde hezké pohledy na krajinu, která je nádherně zvlněná a pokud jsou pole osetá ječmenem, je to pastva pro oči. Pěkně jsou vidět Chřiby a Pálava. Po této cestě sjedeme z kopce do Hovoran. Cyklostezka uhýbá asi po 500 m (u hostince "Oáza") doprava, ale jeďte rovně po silnici a asi po 1 km je u silnice Hovoranský hostinec, kde dobře vaří, tak si tam dejte oběd. Je tam malá zahrádka a na kola vidíte. Potom se vraťte 1 km zpět a pokračujte kolem myslivny do kopce po Mutěnické cyklostezce. Ta vás vyvede nad okolní vesnice. Jedete mezi mladými vinohrady a máte krásné výhledy na všechny strany. U velkého hnojiště, ke kterému dojedete je cyklistický rozcestník. Doporučuji nesjíždět do obce Karlín, ale dát se do prava po Mutěnické stezce směr Šardice. Kydbyste sjeli do Karlína, budete pokračovat nezáživnou asfaltkou, zatímco když mě poslechnete, zůstanete na hřebínku a užijete si mimořádně malebné krajiny s výhledy, vinohrady a ovocnými sady. Je to jako na houpačce. S kopce do kopce, ale nic těžkého. Cesta vás vede do Šardic, ale vy ještě před začátkem obce uhněte doleva, kolem struhy, které se říká Svodnice. Bude asi suchá, ale po přívalových deštích v 50.letech způsobila jedno z největších důlních neštěstí u nás, když zatopila v okamžiku větrací jámy dolu Dukla, kolem kterého pojedete, a tam se utopilo přes 30 horníků. Pokud pojedete po panelce kolem Svodnice, vyhnete se části hlavní silnice, na kterou by vás dovedle značená cyklostezka. Přejedete propustek a jste na asfaltové silničce (odbočit ostře v pravo). Ta se bude vlnit a dovede vás k hlavní silnici Svatobořice - Šardice. Po té se dáte doleva a po 2 km dojedete do Svatobořic. Nebuďte líní a poslechněte odbočení Mutěnické cyklostezky, která vás u školy žene z hlavní silnice do leva a do kopečka. Krásně se tam jede a jsou tam zase moc pěkné výhledy. Cyklostezka vás zase svede dolů do Svatobořic. Přejedete hlavní a dáte se kolem Svatoborského sklípku (vinařství Dufek) do prava po asfaltce, která vás dovede až k cyklostezce Kyjov - Mutěnice. Zde se kruh uzavírá a vy dojedete do Kyjova stejnou cestou, jako ráno.
Tak co ? Líbilo se ?

(aktualizováno  5/2022) Hovoranský hostinec mimo provoz :-(

"Kulkova Mutěnická" "Kulkova Mutěnická" "Kulkova Mutěnická" "Kulkova Mutěnická" "Kulkova Mutěnická" "Kulkova Mutěnická" "Kulkova Mutěnická" "Kulkova Mutěnická" "Kulkova Mutěnická" "Kulkova Mutěnická" "Kulkova Mutěnická" "Kulkova Mutěnická" "Kulkova Mutěnická"