Tipy na výlet v okolí Kyjova

Ždánickým lesem

Délka: 71 km
Čistá doba jízdy: 4 hodiny
Celkové převýšení: 900 m
Max. nadm. výška trasy: 443 m.n.m.

Pojeďte se projet kouzelným pohořím "Ždánický les", ze kterého potom sjedeme do Kyjovské pahorkatiny, podíváme se na místo setkání Napoleona a Františka 1. a okruh uzavřeme opět v Kyjově.
   Z Kyjova vyjíždíme cyklotrasou 412 přes železniční přejezd u nádraží ČD směrem na Bukovany. Po této cyklotrase pokračujeme kolem areálu Bukovanského mlýna přes obec Ostrovánky a sjezdem s kopce do Nechvalína. Po vyjetí z Nechvalína se nám naskýtá krásný pohled na terasy se sady a vinohrady, které se vkliňují do luk a lesů svahů Ždánického lesa. Krásné je to zde zejména na konci dubna nebo na podzim, kdy se barví listí na stromech. Ani v další obci, v Lovčicích, neopouštíme trasu 412, odbočíme po ní do prava a po pěkné asfaltové lesní silničce stoupáme kolem rybníčku do kopce na rozcestí "U slepice". V lese si všimneme nádherných bukových porostů. Buky jsou zde mohutné, vysoké a rovné, jako svíčky. Z rozcestí "U slepice" pokračujeme do leva po cyklotrase 473. Cesta vede stále lesem a jede se po ní krásně. Jen jeden krátký úsek je nepříjemný a to když vyjedeme na frekventovanou silnici č.54. Po ní jsme nuceni jet ale jen cca 500 m. Potom ji cyklostezka zase opouští vpravo a pokračuje jako pohodová asfaltová lesní cesta. Po čase narazíme na odbočku č.5095 a dáme se po ní do leva. Přijedeme ke krásnému zákoutí s rybníkem a čeká nás krátký, ale prudký kopec kolem vinohradů vzhůru. Zadýcháme se, ale stojí to za to. Jsou zde krásné výhledy a zejména v podzimní době, kdy se barví vlevo les a po pravé straně dozrávají hrozny ve vinicích, je tady moc hezky. V Dambořicích se napojíme na vinařskou stezku "Kyjovská" a pokračujeme po ní směrem na Násedlovice. Před touto obcí se zastavíme na místě, kde se pod lipou setkali Napoleon s císařem Františkem Josefem I po bitvě u Slavkova a podepsali zde příměří. Zde je možná od roku 2016 alternativa. Po levé straně začíná nová cyklostezka, která vede po tělese bývalé železniční tratě. Je to bez kopců, krásný rovný asfalt, ale podle mě nuda. Takže pro lenochy doporučuji, pro ty, kteří chtějí pestřejší trasu doporučuji pokračovat po silnici do obce Násedlovice, která je velmi malebná a jedete krásnou členitou krajinou do Želetic. Pokud zvolíte cyklostezku na bývalé železnici, dojedete do obce  Želetice po rovině. Zde se dáte kolem hospody doprava a pokračujete dle značení po Kyjovské cyklostezce. Projedeme Želetice, Nenkovice a Stavěšice. Na konci stavěšic cyklostezku opustíme a obbočíme u rybníčků do prava po asfaltové silničce. Ta nás vede kolem památníku odboje mezi poli. Projíždíte nádhernou zvlněnou krajinou, vyhledávanou fotografy z celého světa, které se říká "Moravské Toskánsko". Jistě brzy zjistíte proč. Přijedeme k silnici 422, po které se dáme do leva, směrem na Svatobořice - Mistřín. Nyní už jedeme po vinařské cyklostezce "Mutěnická". Ze Svatobořic nepokračujeme do Kyjova po silnici, ale odbočíme do prava směr vinařství Dufek a dále po nové cyklostezce až do Kyjova.
A zase máme krásný cyklovýlet za sebou.

Poslední aktualizace: září 2021

Ždánickým lesem Ždánickým lesem Ždánickým lesem Ždánickým lesem Ždánickým lesem Ždánickým lesem Ždánickým lesem Ždánickým lesem Ždánickým lesem Ždánickým lesem Ždánickým lesem