Tipy na výlet v okolí Kyjova

Na nejvyšší vrchol Chřibů s krásnou rozhlednou

Délka: 88 km
Doba jízdy: - dynamicky 7 hod.
                 - pohodově - celodenní výlet
Převýšení: 1.316 m
Nejvyšší dosažená nadm.výška: 587 m.n.m
Povrch: Asfalt, válcovaná šotolina
Profil: Kopcovitý

Uděláme si krásný výlet do Chřibů a pokoříme jejich nejvyšší vrchol - Brdo (587 m.n.m). Na vrcholu nevynecháme krásnou kamennou rozhlednu, odkud vidíme až na Roháče.

1.část trasy se shoduje s výletem "Přes hrad Cimburk na Bunč a Velehrad", proto jen heslovitě. Z Kyjova po silnici č.422 směr Osvětimany, Ježov, Vřesovice a po cyklostezce 5150 ke "Křížku". Dále po 5150 kolem Cimburka směr Stupava. U přehrady se napojíme na trasu 473 a jedeme směr Stupava, Staré hutě, Salaš, Bunč. Cesta je po pěkných asfaltových silničkách. Na Bunči se jistě občerstvíme a můžeme se vydat po cyklotrase 5158 směr Vlčák. Cesta je opravená, vede lesem, povrch je válcovaná šotolina a dá se tam jet celkem i po dešti. Dříve to nebylo možné. Po cca 3,5 km přijedete k turistickému rozcestníku a kruhovému zastřešenému ohništi. Zde se dejte po lesní cestě do prava a nad sebou už vidíte mohutnou kamennou věž rozhledny. Posledních cca 200 m musíte kolo vytlačit. Vstup do rozhledny, která byla nově postavena v r.2001 a připomíná krásné kamenné rozhledny z 20.let minulého století, stojí 20,-Kč. Určitě běžte nahoru, protože výhledy do krajiny na všechny strany jsou nádherné.

Až se pokocháte výhledy, veďte kolo zpět na zpevněnou cestu a pokračujte západním směrem po cyklotrase 5158 směr Vlčák a Samota. Samota - to je nový krásný penzion u silnice E50 Brno -Uh. Hradiště. Je tam spousta atrakcí pro děti (dřevění medvědi, kanci apod.) Vše nádherně kýčovité a za hodně peněz, ale ve stylu dnešní doby. Ale dále cesta nevede. Naše trasa odbočila na Staré hutě, kam chceme kousek výše, a odbočku jste určitě minuli, protože je špatně vidět a měli jste to pěkně rozjeté z kopce. Stačí se vrátit 500 m po cestě, po které jste přijeli a dle značení odbočit do prava na Staré hutě.

No a ze Starých hutí se vracíme stejnou cestou, kterou jsme přijeli, tzn. Stupava, Vřesovice, Skalka, Ježov , Kyjov.

Dobro došli ke Kulkovi a zasloužené občerstvení na Vás určitě bude čekat.

Na zdraví. Laughing

Poslední aktualizace: 7/2020

Na nejvyšší vrchol Chřibů s krásnou rozhlednou Na nejvyšší vrchol Chřibů s krásnou rozhlednou Na nejvyšší vrchol Chřibů s krásnou rozhlednou Na nejvyšší vrchol Chřibů s krásnou rozhlednou Na nejvyšší vrchol Chřibů s krásnou rozhlednou Na nejvyšší vrchol Chřibů s krásnou rozhlednou Na nejvyšší vrchol Chřibů s krásnou rozhlednou