Tipy na výlet v okolí Kyjova

"Vyhlídka"

Délka: 42 km
Doba jízdy: 2 hod. 50 min
Prům. rychlost: 20 km/hod.
Převýšení: 729 m
Max. nadm. výška: 470 m.n m.
Povrch: asfalt, silnice, lesní a polní cesty

Máte čas jen na krátkou vyjížďku z Kyjova (cca 3 hodiny) a chcete udělat něco pro fyzičku ? Toto je pro Vás správný tip. Pěkná a celkem kopcovitá trasa, která vede krásným podchřibím a z části krásnými chřibskými lesy.

Od Kulky vyrazíme v Kyjově směrem k nádraží ČD, přejedeme koleje a dáme se po cyklotrase č.412 směr Bukovany. Tady nás čeká první stoupání po silnici k obci. V Bukovanech u obchodu s potravinami odbočíme v pravo na značenou "Kyjovskou vinařskou stezku" (kočičí hlavy). Až opustíme Bukovany po polní silničce, kocháme se krásnými výhledy na Kyjov, Bohuslavice a lesy "Ždánického lesa". Do Bohuslavic je to sešup a občas tam můžete potkat na úzké silničce i auto, tak jeďte pomalu.

Kdybyste se chtěli osvěžit, odbočte v Bohuslavicích na asfaltce doprava a jeďte směrem ke kostelu. Tam se ptejte na koupaliště (biotop Bohuslavice).Pošlou Vás po cestě do kopce a vězte, že je to správně. Znám jediné koupaliště, které je na kopci, a to je právě tady. Ale je moc hezké, vyzkoušejte.

Ostatní, kteří nemají na koupání čas, jedou po asfaltové silnici doleva, stále po cyklotrase "Kyjovská vinná". Ta po cca 3,5 km opouští asfaltovou silnici č 432 a uhýbá vpravo. Je třeba tam dávat pozor, šipku označující odbočení doprava občas nějaký hňup utrhne, takže odbočte vpravo u reklamy na pořez a zpracování dřeva. Pokud dojedete po silnici až do Jestřabic, jste špatně a vraťte se. Ten, kdo jede dobře přejede mostek a musí počítat s tím, že z polorozbořené usedlosti na něj vystartuje min. 1 raťafák, ktarý bude štěkat, chňapat Vám po noze, ale to je všechno, takže žádné strachy. A začíná cca 15 min. stoupání po asfaltové lesní silničce k tzv. "vyhlídce". Opravdová vyhlídka tam byla před 15 lety. Teď tam žádnou nehledejte. Stromy rostou rychle. Kochejte se vlastním funěním a čistým lesním vzduchem. Po zdolání stoupání pokračujte stále po asfaltové lesní silničce. Chvíli pojedete s kopce, pak zase do kopce a tak pořád dokola. Lesy kolem jsou krásné, zvláště dubina kolem Malé Ostré. Ignorujte cykloznačení Kyjovská vinná stezka a neodbočujte doprava dolů na Čeložnice. Držte se stále lesní asfaltky kopec nekopec. Přijedete na mýtinu a křižovatku lesních cest. Nikam neodbočujte e jeďte stále rovně. Jde to s kopce. Opatrně !! Po pravé ruce bude malý lom a po chvíli najedete na silnici. POZOR! Je třeba zatočit ostře doprava a jet do kopce. S kopce bychom dojeli do Koryčan a tam nechceme. Čeká nás poslední delší stoupání po silnici 429 až k parkovišti, kde se říká "U křížku". Je tam mapa, rozcestníky atd. My pokračujeme už s kopce po silnici do Vřesovic. Na křižovatce doprava směr Kyjov a pak už je trasa shodná s tou, která je popsána v Kulkově cyklotrase "Chřibská". Takže jen stručně. Josefínský dvůr - doprava po Kyjovské vinné, Moravany, Kostelec, Kyjov.