Tipy na výlet v okolí Kyjova

Přes Moravu na Slovensko

Délka: 84 km
Převýšení : 296 m
Povrch: Zpevněné cesty, asfalt, občas pevná hlína nebo šotolina
Profil: Rovinatý

Projedeme se rovinatou krajinou kolem řeky Moravy, v Hodoníně překročíme Moravu a na slovenské straně navštívíme nejstarší kostel ve střední Evropě, podíváme se na krásnou rozhlednu a větrný mlýn nad Holíčem a navštívíme krásné historické město Skalica. Kolem Baťova kanálu se vrátíme přes Strážnici zpět do Kyjova.

Z Kyjova vyjedeme po cyklostezce Mutěnka směr Dubňany. Projedete kolem bývalého nádraží v Dubňanech a jakmile bude cyklostezka křižovat silnici, pokračujte po ní a za cca 100 m se dáte na křižovatce doleva na cyklotrasu 412. Té se budete držet až na hlavní křižovatku, kde se dáte doprava a po chvíli najedete na cyklostezku směr Hodonín. Ta končí u křižovatky před Hodonínem. Opatrně ji přejedete směrem k lesu a kolmo přejedete železnici. Lesem potom pokračuje pěkná silnička, která Vás dovede k ZOO. Odtud budete v podstatě sledovat červenou turistickou značku a dojedete k vlakovému nádraží. Potom se dáte po hlavní silnici Hodonínem směr Holíč. Jiná možnost překonat Moravu zde není. Ihned ze moravním mostem na Slovenské straně uhnete ze silnice ostře doprava a po moravní hrázi pokračujete po proudu řeky cca 4 km. z hráze odbočuje doleva silnička (vlevo stromy). Přejedete kanál Tvrdonice - Holíč a již uvidíte vlevo nenápadný malý, ale velmi starý a významný kostelík z období Velké Moravy. Po prohlídce pokračujte dále (nevracet se) a narazíte na značenou cyklotrasu do Holíče. Odtud podle místního značení na rozhlednu Na hrebeni. Je moc hezká, stejně jako větrný mlým 100 m od ní. Dále nás čeká Skalica. K ní dle značení po Skalické cyklostezce. Z města najeďte na spojku na Baťův kanál. A pak už se ho držte a nemůžete se ztratit. Ve Strážnici jej opustíte u přístaviště a najedete na málo frekventovanou silnici 426, která vás zavede do Bzence. A z Bzence po cyklostezkách přes Vracov, Skoronice až ke Kulkovi do Kyjova.