Tipy na výlet v okolí Kyjova

Za Sekvojovcem obrovským přes hrad Buchlov

Délka: 71 km
Doba jízdy pohodově: 8 hodin
Průměrná rychlost: 18 km/hod.
Převýšení: 1.252 m
Max nadm. výška: 483 m n.m
Profil trasy: kopcovitý
Povrch: Asfaltové i nezpevněné lesní cesty, místní asfaltové komunikace

Pohodově výlet trvá cca 8 hodin. Pokud chcete absolvovat ještě prohlídku hradu Buchlov a podívat se do zámecké zahrady v Buchlovicích, počítejte ještě další 4 hodiny.

Vzhůru do Chřibů, vzhůru na hrad Buchlov. Je to cíl, který stojí určitě za to, ale naše cesta má cíle 2. Určitě si nenechte ujít setkání se Sekvojovcem obrovským, stromem, který roste v severní Americe, dorůstá výšky přes 100 m a dožívá se stáří až 3000 let. A takový unikát roste i zde, v obci Břestek - Chabaně.
  Připravte se na pěkné kopce.
   Z Kyjova vyjeďte po silnici směr Kostelec, Vřesovice do Osvětiman. Je tam více kopcůSmilea menší provoz než na silnici, která tam vede přímo. V Osvětimanech se nenechejte zmást cedulí, která vás žene přímo na hrad Buchlov po cyklostezce 5150, ale přejeďte mostek a za ním se dejte do leva po cyklostezce 5151. Je rozhodně hezčí. Pojedete kolem rybníčka a lyžařského svahu, pod kterým je celoročně otevřen krásný srub - možnost občerstvení. Po této cyklostezce jeďte stále až k rozcestí "Na pile". Zde se dáte po 5155. Vede oběma směry a je popsána jako "Okruh Holý kopec". Je tedy jedno, kterým směrem se dáte, bo kruh je kruh, ni? Ale na Buchlov je to rovně blíž. Kopečků si jistě užíváte plnými doušky, že ?? Z okruhu 5155 je značená odbočka do prava na hrad Buchlov. Na ní musíme bohužel překonat hnusnou silnici E50. OPATRNĚ!! Přejedeme ji, dáme se po ní v levo do kopce. Asi po 60 m z ní naštěstí odbočíme do prava dle silničního značení na hrad Buchlov. Nemohu se ubránit poznámce. Nikde v Rakousku ani ve Slovinsku nebo Itálii nenajdete tak nebezpečné křížení značené cyklostezky se frekvetnovanou komunikací 1.třídy, jako tady!! Toto se všude řeší mimoúrovňovým křížením. Zde zase soudruzi udělali chybu. Jsem rád, že už nejezdím s malými dětmi. To bych se asi strachem zbláznil !! Frown
   Tak a jsme na silničce, která nás dovede k Buchlovu. Zase je to do kopce, jak jinak. Ale všimněte si po pravé straně excelentních jedlí, které rostou těsně vedle silnice. Nádherné kolosy ! Na Buchlově určitě nevynecháme občerstvení v hospůdce u parkoviště (hospoda "U špalka"). Je možno navštívit hrad. Je krásný. Doporučuji. Od hospody jsou nádherné výhledy dolů na Uh. Hradiště a velký kus nížiny kolem Moravy.
   Od hradu se vydáme kousek zpět po silnici, kterou jsme přijeli a držíme se dle značení cyklostezky 5159. Kopce nás pronásledují stále, ale už to není taková dřina, protože celkem držíme výšku. Přijedeme na rozcestí. Můžeme uhnout do prava a pokračovat po 5159, ale doporučuji jet rovně po cyklostezce 5156 ! Je to sice rallye makadam a píší, že je to za mokra nesjízdné, ale našinec sjede všechno a hlavně se dostanete pohodlně k nádhernému stromu Sekvojovci obrovskému. Přijedete k němu s hora, zatímco pokud byste jeli po 5159, museli byste k němu stoupat do kopce. Kromě toho se na trase 5156 otevírají v jejím závěru překrásné výhledy do krajiny. POZOR ! Jeďte směr Chabaně, ne na Velehrad. Tam se podíváme na jiném výletě.
   Přijedete na "náměstíčko" v Chabaních a Sekvojovec nemůžete minout. Má zvláštní tvar, protože v 70. letech minulého století do něj uhodil blesk. Strom to přežil a teď je raritou v Evropě.
   Z Chabaní se vydáte z kopce po 5159 nebo 5050 do Břestku a dále (zase do kopce) do Buchlovic. (V Břestku uvidíte nově značenou odbočku do leva. Je označena jako "Mariánská stezka Břestek - Buchlovice. Doporučuji se po ní vydat. Jedete po krásné nové cyklostezce s krásným výhledem Na Buchlov a navíc mimo silnici. A je to i zkratka. - vloženo nově v květnu 2014). Buchlovice jsou krásné městečko se zámkem a nádherným zámeckým parkem. Doporučuji se zdržet. Z Buchlovic vás povede chvíli po silnici Moravská vinná stezka do lázní Leopoldov (Smraďavka). Je to tady moc pěkné, hezké prostředí, dobrá hospoda se zahrádkou, takže opět doporučuji slézt z kola a rozhlédnout se, eventuelně tam chrstnout 1 Kozla. Dále můžete pokračovat po cyklostezkách 5151 nebo 5154. Obě vedou do Osvětiman, ovšem přes hezký kopec.Pokud zvolíme trasu 5154, mineme hospodu na Smraďavce, zato budeme odměněni nádhernými výhledy do kraje.Na trasu 5154 narazíme, pokud odbočíme hned na začátku Smraďavky kolem přehrady ostře doleva (po trase 5050) a v zápětí odbočujeme doprava do lesa (již značeno 5154). V lese značení chybí, takže se držte cesty nejvíc vpravo (vede kolem rybníku). Cesta stoupá stále strměji a po chvíli přechází v cestu z betonových pražců (vpravo chaty). Dále je již značeno avšak pozor. Nad obcí Stříbrnice uhýbá teď již asfaltová silnička doleva a vede dolů. Tudy ne přátelé. Jeďte rovně do lesa a tam narazíte na značení, které z nepochopitelnách důvodů chybí u odbočky. Lesní cestou jedete ještě chvíli a pak sjedete do Medlovic a odtud do Osvětiman. Z Osvětiman to už vemte po silnici č.422 přímo do Ježova. Pokud to bude v sobotu nebo v neděli, neměl by tam být velký provoz a vyhnete se dalším kopcům, kterých už asi máte plné zuby. Před Ježovem si v pravo všiměte přírodní památky - jakési jeskyně v jílovitých píscích (označeno). Dále už pokračujte po silnici dle silničního značení do Kyjova.
   A jako tradičně na závěr: "Kdo něchlasta Radegasta, je cyp a basta"   Cool

Poslední aktualizace: 2.9.2021

Za Sekvojovcem obrovským přes hrad Buchlov Za Sekvojovcem obrovským přes hrad Buchlov Za Sekvojovcem obrovským přes hrad Buchlov Za Sekvojovcem obrovským přes hrad Buchlov Za Sekvojovcem obrovským přes hrad Buchlov Za Sekvojovcem obrovským přes hrad Buchlov Za Sekvojovcem obrovským přes hrad Buchlov